تحقیق چیستی هنر

توضیح مختصر:

دانلود پایان نامه رشته ارتباط تصویری چیستی هنر درقالبwordودر22صفحه،قابل ویرایش: عنوان صفحه مقدمه …

عنوان کامل: تحقیق چیستی هنر

دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد

اطلاعات

  • فرمت فایل دانلودی: rar
  • فرمت فایل اصلی: doc
  • تعداد صفحه: 40
  • حجم: 43 کیلوبایت

عبارات و جملات کلیدی

تحقیق, چیستی, هنر

دانلود پایان نامه رشته ارتباط تصویری چیستی هنر

درقالبwordودر40صفحه،قابل ویرایش:

عنوان صفحه

مقدمه … 1

فصل اول تئوری هنر … 2

1-1 تعریف هنر … 3

2-1 چرا به هنر رو می کنیم؟ … 7

3-1 درآمدی مبانی تئوری هنر تولستوی … 9

4-1 تنوع هنر … 16

5-1 عنصر شخصی … 16

6-1 احساساتیگری … 17

7-1 زیبایی در هنر … 18

8-1 حس زیبائی … 26

9-1 تمایز هنر و زیبائی … 26

فصل دوم- طراحی بیلبرد( کار عملی)… 28

1-2 توضیح کار عملی … 29

2-2 طرحهای اجرائی بیلبرد … 31

نتیجه … 38

منابع و مأخذ … 40

چکیده:

در حدود 50 هزار سال قبل یعنی در دوران دیرینه سنگی انسان در غارها زندگی می کرد او نقاشیهای از خود باقی گذارده که از هر لحا ظ موجب شگفتی بشر امروزی است هنر غارنشینان را می توان اولین بخش تاریخ تفکر،تجلیل و خلاقیت بشری به شمار آورد چراکه بواسطه قابلیت ساختن تصویر و نماد (سمبول)بود که بشر توانست به محیط خود مسلط شود و در غارهای جنوب فرانسه و شمال اسپانیا تولد توانائی بشری را مشاهده می کنیم.انسان غارنشین به وسیله تصاویری که بر دیواره این غارها می کشند می توانست تجربیات زندگی پرکنکاش خوی را ثابت و پا برجا نگه داشته و جریانات به هم پیوسته زندگی را به صورت شکلهای ساکن و مجزا از هم ستان دهد در ین فرهنگهای مختلف شیری،فرهنگ سرخپوستان،اسکیموها و سیاهیوستان و اغلب برری(یریمی تو)می نامند که این عنوان هنوز برای بعضی ها که مردم مفهموم زیست تر پایین تر است در اصل توسط کسانی اختراع شد که مردم زیر استعمار و استثعار خود کشیدند

در فرهنگ هائی که موردبحث هاست مردم در تماس مستقیم با طبعت زندگی می کنند و برای ارتباط با نیاکان واقعی و اساطیری خویش محطور با عالم وجود از آیین ها و مراسم روحانی و دست ساخته های جادوئی استفاده می کنند

هنر بین النهرین

درسیده دم تاریخ مکتوب بین النهرین اقوام سومری که اصل و منشأ آنها هنوز بزرگترین سما تاریخ باستانی است در این سرزمین سکنی گزیدند سومریان مردمی کشاورز بودند.

تاریچه تصویر سازی در جهان

تصویر سازی در طول تاریج چیزی جز روایت گری تصویری یا داستان پردازی تصویری نبوده است.اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره یی و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری (که قدیمی ترین آنها خطوط تصویری مانند خط هیروگلیف مصری و خطوط میخی باستان از قبیل خط سومری و عیلامی)بوده است که به کممک آن ها افسانه های اساطیری در کتیبه های سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شود.در خلال تمان آن تصاویر داستان هایی در مودر خلقت جهان و انسان،نیروها مافوق طبیعی و راز تولدو مرگ و جهان ماورا موجود بود که در پلان های داستانی به هم مربوط می شدند.

هنر تصویر سازی قبل از پیدایش خط (یعنی دوران قبل از تاریخ)در دوران پارینه سنگی و میان سنگی در نمونه هایی مثل نقاشی غارها (مثل غارهای جادویی نبود است.در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرت های مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسان ها در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر همراه مراسم و رقص های آیینی به منظور چیرگی بر قدرت های تخریب گر طبیعت یا ظاهر کردن باران و امثالهم،به تصویر کشیده می شدند.سپس به تدریج در دوران نوسنگی با به وجود آمدن کشاورزی و دامپروری و ظهور هسته های اولیه زندگی اجتماعی انسان در شهرها توتم های افسانه هایی(علامت های مقدس)و حماسه ها شکل می گیرند و تصویر سازی،ابزارهای بیانی چنین حماسه هایی می شوند.سپس با ظهور مذاهب و نزول کتب آسمانی،از قرون میانه تصویرسازی داستانی به همراه متون کتاب های مقدس(مانند انجیل عهد عتیق و انجیل عهد جدید)وسیله ای می شود برای بازگو کردن روایات مذهبی (داستان های پیامبران و مردمان همان عصر آنان)و تجسم چهره های قدیسین و فرشتگان و رویارویی نیروهای خیر و شر.در مشرق زمین مثلاً درسرزمین چین تصویرسازی بازگویی نمادین گونه نقوش بود و به تدریج تحت تأثیر تعلیمات فرزانگانی چون کنفوسیوس و لائوتسه (پس از دوران هان)تصویر سازی،حکایتی اندرزگونه و پرداختی شاعرانه از پدیده های طبیعی می شود.