تدوین راهبردهای توسعه صادرات بنگاههای کوچک و…

توضیح مختصر:

چکیده: این پژوهش با هدف تدوین راهبردهای توسعه صادرات بنگاههای کوچک و متوسط(SMEs) استان کردستان در فضای رقابتی انجام پذیرقته است. جهت دستیابی به اهداف فوق از نظرات کارشناسی تعداد 91 نفر از فعالان بنگاههای کوچک و متوسط استفاده شده است. پژوهش حاضر بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده ها …

عنوان کامل: تدوین راهبردهای توسعه صادرات بنگاههای کوچک و متوسط

دسته بندی: دانشگاهی » مدیریت

اطلاعات

  • فرمت فایل دانلودی: rar
  • فرمت فایل اصلی: doc
  • تعداد صفحه: 160
  • حجم: 757 کیلوبایت

عبارات و جملات کلیدی

راهبرد توسعه صادرات, بنگاههای کوچک و متوسط, فضای رقابتی, برنامه ریزی استراتژیک

چکیده:

این پژوهش با هدف تدوین راهبردهای توسعه صادرات بنگاههای کوچک و متوسط(SMEs) استان کردستان در فضای رقابتی انجام پذیرقته است. جهت دستیابی به اهداف فوق از نظرات کارشناسی تعداد 91 نفر از فعالان بنگاههای کوچک و متوسط استفاده شده است. پژوهش حاضر بر حسب هدف کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی – تحلیلی است. جهت تدوین مدل فوق الذکر از ماتریس(SWOT) بهره گرفته شده است نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد مهمترین فرصت های محیطی عبارتند از: موقعیت حساس و استراتژیک استان ناشی از دارا بودن 230 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، دارا بودن مرز رسمی باشماق و نزدیکی به بازار هدف صادراتی و همچنین ناکافی بودن زیرساختهای صادراتی، وجود پدیده قاچاق، و فقدان سیستم کارآمد حمل و نقل بین المللی از جمله مهمترینتهدیدها بشمار می آید. بهره مندی از تسهیلات مشوق های صادراتی، توجه به سفارش پذیری و رضایتمندی مشتریان و رعایت استاندارد و افزایش صدور کالاهای با کیفیت از مهمترین نقاط قوت محسوب می گردد. همچنین دشواری دستیابی به فناوری پیشرفته، بالا بودن هزینه های ترفیع و تبلیغ و ناکافی بودن سرمایه در گردش از مهمترین نقاط ضعف صادراتی بنگاههای کوچک و متوسط بشمار می آیند.

استراتژی های تدوین برنامه راهبردی بازاریابی و توصیه های محصول، تلاش در جهت افزایش زیرساختهای صادراتی بنگاه، هدایت تحقیقات برای تعیین و ارزیابی نیازها، خواسته ها و سطح رضایتمندی مشتریان، جذب نیروهای تحصیل کرده قوی در حوزه تجارت خارجی، اتحاد استراتزیک صنایع و اشتراک منابع، طراحی و مهندسی محصول جدید، توسعه بهره وری منابع انسانی، همکاری با مراکز رشد از مهمترین یافته های این پژوهش است .

واژه های کلیدی : راهبرد توسعه صادرات ، بنگاههای کوچک و متوسط ، فضای رقابتی ، برنامه ریزی استراتژیک

دارای : چکیده ، مقدمه، منابع،پرسشنامه، تمام فصل ها،